Philips Series 2300 EP2331 Volautomatisch espressoapparaat

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Series 2300 EP2331 Volautomatisch espressoapparaat op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

j************@g******** 17-12-2023
Na een tijd op zoek te zijn naar een fijne bonen koffie machine kwamen we dit product tegen.
We wilden een machine zonder teveel knopjes en makkelijk te onderhouden maar waar wel van een heerlijke cappuccino, thee of gewoon een kopje koffie van konden genieten.
Hij is makkelijk in gebruik en ook fijn dat je zelf de sterkte van de koffie in kan stellen.
Enige nadeel is dat het best een groot apparaat is maar, voor zo’n lekker kopje koffie nemen we dat voor lief.

r**************@g******** 11-12-2023

Een Nieuwe Favoriet

Recent ben heb ik de Philips 2300 EP2331/10 LatteGo getest, en ik moet toegeven dat mijn eerste indruk gemengd was. Ik was jarenlang trouw aan een ander merk koffiezetapparaat, dus de overgang voelde aanvankelijk wat onwennig.

Wat betreft de installatie: deze was verrassend eenvoudig. Een klein hobbeltje was het waterfilter – het bijgevoegde zwarte ringetje was makkelijk over het hoofd te zien, maar eenmaal gevonden was het zo gefixt.

De eerste keer dat ik koffie zette, was ik niet onder de indruk. Het smaakte niet zoals ik gewend was, wat te waterig. Maar toen ik ontdekte dat ik zowel de hoeveelheid water als de maling kon aanpassen, veranderde alles. Met een paar kleine aanpassingen had ik de perfecte koffie in handen.

Een groot voordeel van dit apparaat is dat het water bijvullen geen onderbreking meer is. In tegenstelling tot mijn vorige apparaat, gaat de Philips door met koffie zetten nadat je water hebt bijgevuld. Dit is echt een feature waar ik al tijden naar op zoek was!

Ook de cappuccinofunctie is uitstekend. Het is eenvoudig in gebruik en het schoonmaken gaat moeiteloos. Ik maak hem elke dag even schoon door hem om te spoelen, en 1x in de week gaat hij zo in de afwasmachine.

Toch zijn er een paar kleine nadelen. De opvangbak heeft een wat onhandig ontwerp omdat het bestaat uit een bakje en een los klepje, geen idee waarom.
De plastic onderkant waar de kopjes op staan, voelt minder robuust dan metaal.

Alles bij elkaar genomen, ben ik nu helemaal overtuigd van de Philips 2300 EP2331/10 LatteGo. Het heeft even geduurd, maar dit apparaat heeft zeker mijn koffiehart veroverd. Een absolute aanrader voor elke koffie-enthousiasteling!

Pluspunten

• Stil
  • Slim

Minpunten

• Wat veel plastic
  • Klein melk reservoir

w*********@h********** 15-11-2023
De Philips 2300 EP2331/10 koffiemachine is echt handig. Je kan 'm makkelijk gebruiken, zelfs als je niet zo'n koffie-expert bent. Het gaat ook lekker snel, perfect voor ochtenden waar je haast hebt. Het design is strak en modern, past goed in elke keuken. Je hebt ook veel keuzes voor verschillende soorten koffie, wat leuk is.

Maar, er zijn een paar dingen om te weten. Het melkreservoir is niet zo groot, dus je moet het vaak bijvullen als je melk in je koffie wilt. En je kan geen hele koffiepot in één keer zetten, wat een beetje onhandig is als je veel koffie nodig hebt.

Al met al is de Philips 2300 EP2331/10 een goede keuze als je een makkelijke en veelzijdige koffiemachine wilt, ik ben erg tevreden!

JayL 09-11-2023

En veelzijdige koffiemachine

Deze koffiemachine mogen testen via de Reviewclub. Wij hadden voor deze machine een Dolce Gusto. Hier wel tevreden over geweest, maar uiteraard niet de kwaliteit van verse bonenkoffie. Geruime tijd op zoek geweest naar een bonenmachine, maar nog niet tot een aankoop gekomen.

Totdat deze kans op mijn pad kwam. Het was het proberen waard en mooi om te vergelijken met de Dolce Gusto.

Om te beginnen is het design van de machine elegant en mooi afgewerkt met enkele hoogglans accenten. Het past mooi in ons interieur en vormt een nieuwe eyecatcher in onze keuken. Ondanks dat de machine uit kunststof bestaat, voelt deze wel stevig aan.

De beschrijving is duidelijk beschreven en makkelijk te volgen. De instellingen van de machine zijn veelzijdig en je kunt heel veel naar wens aanpassen. Wij hebben bijvoorbeeld vrij grote kopjes, maar de hoeveelheid is makkelijk aan te passen naar gelang van de inhoud van het kopje.

De bediening van de machine is eenvoudig via het touchscreen en per koffie kan je de sterkte en grootte van het kopje instellen. De machine past dan zelf de hoeveelheid bonen en evt. melk aan.

Het bonenreservoir is mooi groot en sluit ook mooi luchtdicht af om de versheid van de bonen te behouden.

De LatteGo is een zeer mooie toevoeging bij de machine. Door dit handige systeem hoef je geen inwendige slangen of iets dergelijks te reinigen. Het melkschuim die het apparaat maakt is mooi stevig en zorgt voor een mooie koffie-melk verhouding. Precies zoals een cappuccino staat afgebeeld. De beker is zeer makkelijk te reinigen, waardoor melkresten geen kans krijgen om aan te koeken. Wij maken hem dagelijks schoon onder de kraan en 1x per week in de vaatwasser. Dit doen we ook met de lekbak.

Een klein nadeel van de LatteGo is dat er relatief weinig melk in de beker gaat. Na 2 kopjes cappuccino moet die weer bijgevuld worden. Echter is het niet helemaal een nadeel, want op die manier heb je wel altijd gekoelde en verse melk in de beker hebt voor mooi melkschuim. Daarnaast maak hij relatief veel geluid tijdens het opschuimen van de melk.

We zijn wel nog op zoek naar de juiste koffiebonen. Maar dit is puur een smaakkwestie.

De maalgraad van de bonen is in 12 standen in te stellen, waardoor je zelf kunt bepalen hoe fijn je bonen gemaald worden.

Wanneer de machine wordt in- en uitgeschakeld, gaat hij automatisch spoelen. Nadeel hiervan is dat het meeste spoelwater in de lekbak terecht komt via het inwendige systeem. Hierdoor moet je relatief vaak de lekbak leegmaken.

Al met al zijn we zeer tevreden over deze machine en kunnen we tegenwoordig niet meer zonder verse bonenkoffie.

Pluspunten

• Stevig melkschuim
  • Makkelijk schoon te maken

m***********@h********** 05-11-2023
Laat ik deze review eens beginnen met een lekker bakje koffie gemaakt door de desbetreffende koffiemachine.
Ik heb hem nu een paar weken en ben super blij met de keuze die ik gemaakt heb. Het instellen van de machine was relatief eenvoudig vanwege de app me hielp om stap voor stap erdoorheen loodste. Ik ben nogal een fan van een sterke bak en mijn vriendin is meer een echte lichtere cappuccino liefhebber, gelukkig konden we precies per koffiekeuze instellen hoe sterk en hoeveel er werd gebruikt. De latte go melk functie aan de voorkant van de machine is makkelijk te vullen en schoon te houden, het maakt gelukkig ook geen rommeltje terwijl de koffie geschonken wordt wat ik bij andere koffiemachines wel vond als je een melkschuimer had.

Kort samen gevat als je liefhebber bent van een kopje koffie van versgemalen bonen en houdt van variatie dan is deze koffiemachine zeker een aanrader. Doet wat hij moet doen zonder veel lawaai en ziet er ook nog eens stijlvol uit.

LvH 05-11-2023

Een complete koffiezetapparaat

De koffiemachine was een aangename verrassing. Zijn moderne design en eenvoudige bediening maken het kiezen van koffiesoorten moeiteloos. De variatie en aanpassingsmogelijkheden, samen met de heerlijke koffie, vallen echt op. De machine laat de smaken van de bonen goed uitkomen, zorgt voor een romige laag op je koffie en maalt de bonen gelijkmatig. Het schoonmaken is makkelijk dankzij de automatische schoonmaakprogramma's en het handige uitneembare onderdeel. Het enige minpunt is dat het waterreservoir voor frequente gebruikers aan de kleine kant is en het schoonmaken van het melkgedeelte wat tijd kost. Al met al verbetert deze machine je koffie-ervaring thuis door zijn goede kwaliteit, gebruiksgemak en de mogelijkheid tot aanpassingen. Een aanrader voor koffieliefhebbers die van gemak, goede koffie en keuzemogelijkheden houden.

Pluspunten

• Alles in 1
  • Gemak
  • Lekkere crema laag

Minpunten

• Kleine waterreservoir

Menno 05-11-2023

prima apparaat voor thuis

Het koffieapparaat van Philips hebben wij nu een aantal weken in gebruik.
Bij het eerste gebruik viel ons op dat er geen duidelijke handleiding bij zat hoe je apparaat verder in elkaar moest zetten, al het wijst wel redelijk voor zich. De handleiding voor het maken van de verschillende koffies en het schoonmaken is weergegeven in afbeeldingen.
Het is heel eenvoudig om de koffie te maken.
De koffie uit het apparaat is goed warm en prima van smaak. Wij hebben verschillende merken bonen gebruikt en je proeft duidelijk verschil.
Het melkbakje voor de cappuccino aan de voorzijde kan je makkelijk losmaken en afwassen of in de vaatwasser doen. Op het bakje staat aangegeven hoeveel melk je er in moet doen, toch blijft er altijd nog een laagje over.
Enig nadeel is dat de bonen soms niet automatisch goed doorzakken in maalsysteem.
Verder een pluspunt is dat er niet veel waterverlies is bij spoelen van het apparaat bij aan- en uitzetten.

Pluspunten

• verschillende soorten koffie
  • gebruiksgemak

Minpunten

• bonen zakken soms niet goed door

g**********@h********** 02-11-2023

Gebruiksvriendelijk en modern

De Phillips EP2231/10 is een perfect apparaat voor koffieliefhebbers die thuis willen genieten van heerlijke espresso's, cappuccino's en een 'normale' koffie. Het apparaat is zeer gemakkelijk te bedienen en biedt veel verschillende opties om uw favoriete koffie te maken. De machine heeft een stijlvol design en past perfect in elke keuken. Het apparaat heeft een groot waterreservoir, waardoor u meerdere kopjes koffie achter elkaar kunt zetten zonder het reservoir bij te vullen. Daarnaast beschikt de Philips Fully Automatic Espresso Machine over een melkopschuimer, waarmee u eenvoudig melk kunt opschuimen voor de perfecte cappuccino. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk en beschikt over een duidelijk display waarop u alle functies kunt bedienen. U kunt eenvoudig de sterkte en temperatuur van uw koffie aanpassen, en het apparaat biedt verschillende opties voor de grootte van uw kopjes koffie. Kortom, de Philips EP2231/10 is een perfect apparaat voor koffieliefhebbers die thuis willen genieten van heerlijke koffie. Het apparaat is gemakkelijk te bedienen, heeft een groot waterreservoir en beschikt over een melkopschuimer voor de perfecte cappuccino. Ik zou dit apparaat dan ook zeker aanraden!

Pluspunten

• Melkopschuimer
  • Gebruiksvriendelijk
  • Verse bonen

Batu 01-11-2023

Goede koffiemachine met lekkere cappuccino

De Philips 2300 EP2331/10 LatteGo is een koffiemachine die zeker indruk maakt met zijn gemak en smaak. Een van de grote pluspunten van dit apparaat is het gebruikersgemak. Het is eenvoudig te bedienen, zelfs voor mensen die niet bekend zijn met geavanceerde koffiemachines. Binnen enkele minuten kun je genieten van een heerlijke cappuccino, en de kwaliteit van de koffie is uitstekend. De machine biedt ook een strak en modern design dat in vrijwel elke keuken past, waardoor het een stijlvolle toevoeging is.

Aan de andere kant zijn er enkele nadelen. De machine maakt tijdens het koffiezetten en opstarten nogal wat geluid, wat voor sommigen als storend kan worden ervaren. Bovendien lijkt het opstartproces iets te lang te duren, vooral als je haast hebt. Dit kan een klein ongemak zijn voor mensen die graag snel van hun koffie willen genieten.

Al met al biedt de Philips 2300 EP2331/10 LatteGo koffiemachine veel waar voor je geld. Het levert heerlijke koffie met gemak en een aantrekkelijk design. De geluidsniveaus en opstarttijd zijn enigszins verbeterpuntjes, maar over het algemeen is dit een solide keuze voor koffieliefhebbers.

Pluspunten

• Lekkere koffie en cappuccino
  • Gemak

Minpunten

• Geluids bij opstarten
  • Opstarttijd

Leonardo 30-10-2023

Tijdloze koffieapparaat die niet teleurstelt

Deze volautomatische espressomachine van Philips is werkelijk een koffieapparaat die niet teleurstelt. Elke ochtend begint goed met een lekker kopje kwalitatieve koffie. En dit model doet dat uitstekend.

Allereerst het design waar je niet omheen kunt. Met z'n strakke, tijdloze design past deze blikkenvanger in elke keuken zonder dat het het aanzicht verpest. Leuk om naar te kijken als het niet gebruikt wordt. Technologie ontmoet design. Want uiteindelijk gaat het om de koffie die gemaakt wordt en ook op dat vlak stelt het niet teleur. Je kunt kiezen uit verschillende koffie keuzes en geheel naar wens laten bereiden met een paar drukken op de kleuren touch screen. Melkschuim wordt exact juist bereid. Dus niet te veel en niet te weinig.

Enige "negatieve wat ik heb kunnen ontdekken is het geringe melkreservoir. Hier zul je echter alleen last van hebben bij intensief gebruik.

Een aanrader voor iedere koffieliefhebber die aan het oriënteren is in deze jungle van koffieapparaten.

Pluspunten

• melkschuim
  • design

Minpunten

• Geringe melkreservoir

MariskaB 26-10-2023

Een perfect kop koffie

Deze Volautomatisch Espressoapparaat is een indrukwekkende koffiezetapparaat dat zeker de aandacht verdient. Het apparaat past perfect in onze keuken met zijn strakke en moderne uitstraling. Voor ons is uiterlijk niet het belangrijkste. De instellingen voor het zetten van dè perfecte kop koffie, zegt alles! Met een druk op de knop genieten we van een breed scala aan koffievarianten, van espresso tot cappuccino en alles daartussenin. De smaak is heerlijk met een mooie balans tussen smaak en aroma, dankzij de instelbare maalgraad en koffiesterkte. Het apparaat beschikt ook over een melkopschuimer die romig schuim produceert voor heerlijke lattes en cappuccino's. Super makkelijk te installeren en schoon te maken.
Het gebruiksgemak is een groot pluspunt, met een intuïtief display en eenvoudig te begrijpen bedieningselementen. Heel blij met de aanschaf!

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk in te stellen

Sammy 25-10-2023

Prima automaat voor thuis

Het installeren van de automaat kostte even wat tijd, moeite en frustratie maar als ie eenmaal klaar is voor gebruik kan je er een heerlijk bakje koffie mee zetten! De eerste dagen is het even zoeken naar de juiste instellingen qua hoeveelheid bonen en water. Je kan dat gelukkig per kopje aanpassen dus ieder kan zijn eigen voorkeur instellen.
Wanneer je de automaat opstart spoelt hij eerst een klein beetje door. Daarna kan je de keus maken uit espresso, koffie of cappuccino. Tevens kan je heet water tappen voor bijvoorbeeld een kop thee.
Om cappuccino te maken dien je het melkreservoir aan de automaat te klikken. En daar zit een minpunt. De melk komt vanuit het reservoir rechtstreeks je mok in en dat spettert een beetje. Ook is het al voorgekomen dat de melk naast de mok kwam. De mok had ik te ver onder de automaat gezet wat je dus wel doet als je koffie zonder melk tapt. Even opletten dus. De schuimlaag die de automaat creëert is lekker maar niet overdadig. Voor huis, tuin en keukengebruik is deze automaat prima.

Pluspunten

• lekkere kofiie
  • makkelijk in onderhoud

Minpunten

• Melk spetttert

r**r@g**l.com 21-10-2023
Verrassend stiller dan zijn voorganger. We hebben elke koffie variaties geprobeerd en zijn zeer enthousiast ook zeker over de melkopschuimer. Deze is ook makkelijk bij te vullen en makkelijk schoon te maken.

Het enige nadeel van deze machine vind ik dat je iets meer schoonmaakwerk hebt aan de zetgroep dan bijvoorbeeld bij andere merken. Al met al ben ik erg blij met deze machine en hoop hier jaren plezier van te hebben.

Madelief 20-10-2023

Lekkere koffie

De Philips Volautomatisch Espressoapparaat is een indrukwekkend koffiezetapparaat dat zeker de aandacht trekt. Met zijn strakke en moderne ontwerp past hij perfect in onze keuken en voegt een beetje sfeer toe aan de koffiehoek. Maar het is niet alleen het uiterlijk die indruk maakt; de prestaties van dit apparaat zijn ook heel goed.

Met een druk op de knop genieten we van een breed scala aan koffievarianten, van espresso tot cappuccino en alles daartussenin. De smaak is heerlijk met een mooie balans tussen smaak en aroma, dankzij de instelbare maalgraad en koffiesterkte. Ook beschikt het apparaat over een melkopschuimer die romig schuim produceert voor heerlijke lattes en cappuccino's.

Het gebruiksgemak is een groot pluspunt, met een intuïtief display en eenvoudig te begrijpen bedieningselementen. Het schoonmaakproces is ook probleemloos, dankzij de automatische reinigingsfuncties.

De bonenmaler is bovendien relatief stil, wat het totale gebruikservaring verbetert.

Hoewel de machine een investering is, biedt het apparaat waar voor zijn geld en levert het hoogwaardige koffie.

Pluspunten

• Mooi
  • Degelijk